سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازدواج با زن مطلقه

در جوامع امروزی و با توجه به شیوع بالای طلاق، بسیاری از افراد به ازدواج با زن مطلقه روی می‌آورند چرا که از دیدگاه آنان این افراد از پختگی لازم برخوردار بوده، خواسته‌ها و نیازهای کمتری داشته و توقعات واقع بینانه‌تری دارند. با این حال ازدواج با زنان مطلقه دارای معایبی مانند تمایل زن به بازگشت به زندگی قبلی و مسائل روانی آنان در پی طلاق است که این شرایط هنگامی که زن دارای فرزند باشد سخت‌تر هم می‌شود. بهتر است پیش از ازدواج شناخت کافی نسبت به طرف مقابل داشته‌باشید و تمام جوانب ازدواج و زندگی با زن مطلقه را در نظر بگیرید. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر معایب و مزایای ازدواج با زن مطلقه و دیدگاه روانشناسان و راهکارهای آنان بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تماس با مشاور?

منبع: ازدواج با زن مطلقه

ازدواج با زن مطلقه

بهتر است بدانید که همه نظریه‌هایی که برای ازدواج با زنان مطلقه مطرح می‌شود، نسبی هستند. ممکن است برخی از آقایان با زن مطلقه ازدواج کرده و زندگی خوبی داشته باشند. پسران مجرد فکر می‌کنند که شرایط ازدواج با زنان مطلقه راحت‌تر از دختران مجرد است. به این دلیل که به مراتب خواسته‌های آنان کمتر است و مهریه کمتری طلب می‌کنند. برخی از زنان مطلقه حتی مراسم ازدواج برایشان اهمیتی ندارد. در حقیقت آن‌ها در رویای شروع زندگی جدید و بدون دردسر هستند. چند مورد از این باورها شامل موارد زیر هستند.

– پس از ازدواج درخواست‌های زن مطلقه از همسر خود کم شده و دیگر برای او امر و نهی نمی‌کنند. از ترس شکست در ازدواج مجدد خود سعی دارند که این زندگی را حفظ کنند.

– دخالت اطرافیان و خانواده او کم می‌شود و او می‌تواند در آزادی مطلق هر حرفی به همسرش بزند و هر چیزی که می‌خواهد را به او بگوید.

– به خاطر تجربیات قبلی، توانایی مدیریت یک زن مطلقه بیشتر است. در اصل به پختگی رسیده و می‌تواند زندگی را به خوبی اداره کند.

– زن مطلقه برای بهبود زندگی شوهر دوم خود نهایت تلاشش را کرده و سعی می‌کند به فامیل نشان دهد که در زندگی اولش اشتباهی نکرده و در حقیقت همه چیز تمام است.

 

آسیب‌های ازدواج با زن مطلقه

قیاس از آسیب‌های ازدواج با زن مطلقه

یکی از آسیب‌های ازدواج با زنان مطلقه این است که ممکن است زن در ذهن خود به مقایسه کردن ازدواج فعلی و قبلی بپردازد یعنی مشکلات شما را با همسر اول خود مقایسه کند. طرز حرف زدن، چهره، اندام، مسائل اقتصادی، شغل و نوع برخورد شما در جامعه را با همسر اولش مقایسه می‌کند. حتی ممکن است گاهی در دعوا چیزی در این باره به شما بگوید.

مسائل روانی زن مطلقه

همان طور که می‌دانید زنان بعد از طلاق آسیب‌های روانی شدیدی می‌بینند. آن‌ها خاطره تلخی داشته و بسیار حساس و شکننده شده‌اند. می‌توان گفت یکی از آسیب‌های ازدواج با زنان مطلقه این است که شما همیشه باید مراقب حرف زدن خود باشید تا او را ناراحت نکنید.

رجوع دوباره به همسر اول از آسیب‌های ازدواج با زن مطلقه

از مهم‌ترین آسیب‌های ازدواج با زنان مطلقه می‌توان رجوع به همسر اول را نام برد. پس از ازدواج ممکن است همسر اول او پشیمان شده و دلش برای زندگی قبلی تنگ شود. گاهی حتی امکان دارد که به هر دری بزند تا زن سابق خود را پیدا کند و برای شروع مجدد زندگی شان تلاش کند. متاسفانه این موضوع ممکن است پایه‌های زندگی‌تان را سست کند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه ازدواج مجدد کلیک کنید.

 

آسیب‌های ازدواج با زن مطلقه دارای فرزند

زنان مطلقه که بچه دارند اوضاع شما را سخت‌تر می‌کنند زیرا علاوه بر وقت گذاشتن برای همسرتان، باید حواستان به بچه او هم باشد. به او توجه داشته باشید و مخارجش را تامین کنید. اگر در آینده قصد بچه دار شدن داشته باشید، نباید بین فرزند فعلی و فرزند قبلی همسرتان تفاوتی قائل شوید.

 

مزایای ازدواج با زن مطلقه

علاوه بر آسیب، ازدواج با این زنان می‌تواند همراه خود مزایایی هم داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

توقعات واقع بینانه تر

زنانی که برای بار دوم ازدواج می‌کنند در مورد خصوصیات بد مردان آگاهی دارند. آن‌ها با رمز و راز مردان آشنا هستند و می‌دانند که چه مواردی مردها را خوشحال کرده و یا مردها چه زمانی احتیاج به خلوت با خودشان دارند. در اصل آن‌ها با نوع زندگی مشترک آشنا هستند و می‌دانند که چه کار باید بکنند.

استقلال بیشتر از مزایای ازدواج با زن مطلقه

ممکن است برای بعضی از مردان، زنی که شغل و علاقه‌ای ندارد، کسل کننده به نظر بیاید. وقوع طلاق، زنان را مجبور به استقلال بیشتر کرده و آن‌ها را وادار می‌کند تا وابسته مردی نباشند. در زمان ازدواج، شما بخشی از وجودشان می‌شوید ولی بهتر است بدانید که هرگز دوباره به یک مرد به صورت کامل تکیه نمی‌کنند و این شاید رویای بیشتر مردها باشد.

رفتارهای خاص زنان مطلقه

زنان به صورت طبیعی تمایل به مالکیت دارند و این بخشی از عادات زنانه آن‌ها است. گاهی اوقات این رفتارها برای مردها شیرین می‌شود ولی برخی اوقات هم ممکن است عذاب دهنده شود. زنانی که در گذشته تجربه ازدواج داشته‌اند، احتمالا بیشتر این رفتارها در شخصیت‌شان پدیدار است.

 

ازدواج با زن مطلقه | راهکار مشاوران ازدواج

با در نظر گرفتن همه این موارد، مشاوران ازدواج به شما راهکارهایی را ارائه می‌کنند که می‌توانید از این موارد کمک بگیرید. 

درباره طلاق زن مطلقه تحقیق کنید

حتما از مشاور ازدواج کمک بگیرید و همه موارد درباره این ازدواج، دلایل طلاق گذشته، احتمال شکست در ازدواج آینده و موارد این چنینی را پیگیری کنید. شخصی که طلاق گرفته، احتمالا مشکلاتی در سبک روابط یا زندگی مشترک خود داشته است. 

مطمئن شوید که بحران طلاق را پشت سر گذاشته است

ایده آل ترین زمان برای ازدواج مجدد دو سال پس از طلاق است. طی این دو سال شخص می‌تواند از همه وابستگی‌هایش به زندگی قبلی جدا شده، خودش را پیدا و زخم‌های خود را ترمیم کند و همچنین به تدریج آمادگی لازم برای یک رابطه جدید را پیدا می‌کند. در صورتی که شخصی سریع و بلافاصله پس از طلاق خود مجددا ازدواج کند، درصد زیادی احتمال دارد که این ازدواج صرفا با انگیزه جایگزین کردن و تسکین زخم‌های طلاق بوده باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

خودتان را بسنجید

زمانی که با زن مطلقه ازدواج می‌کنید، نمی‌توانید پای گذشته او را به میان بکشید و از آن ابزاری برای آزار او بسازید. نباید بگویید “من نجات دهنده تو بودم” یا این که “قطعا در زندگی گذشته‌ات هم با همین کارها زندگی را به جدایی رساندی”. در ضمن حواستان باشد که نباید از موضع بالا با همسرتان برخورد کنید. فرد مقابلتان را نباید به دلیل ازدواج ناموفق گذشته، از خوشی‌ها و خاطره سازی‌ها، لذت‌های ازدواج، گشت و گذارها و تجربه اولین‌ها با شما محروم نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران در ارتباط باشید.

منبع: ازدواج با زن مطلقه